10 prostych sposobów na idealną wagę startową

Utrzymanie optymalnej masy ciała, to najlepszy sposób na osiągnięciu jeszcze lepszych wyników z naszego treningu. Nie trzeba stosować jednak bardzo radykalnych diet i czasem wystarczy stosowanie się do prostych zasad. Dziś kilka prostych porad jak utrzymać nasze ciało w ryzach.

Proste równanie

Większość z nas błędnie uważa, że im niższa będzie masa naszego ciała, tym lepsze osiągać będziemy wyniki. Prawda jest jednak z goła inna. Każdy z nas posiada optymalną masę ciała, do której powinien dążyć, aby zmaksymalizować swoje osiągi. Nie trzeba wcale ważyć mniej niż 65 kg, aby dobrze jeździć po górach. Aby jednak ją ustalić naszą optymalną wagę, konieczne jest udanie się do specjalisty i dokładne zmierzenie poziomu tkanki tłuszczowej.

Bądź przygotowany

Wprowadzenie nowych nawyków żywieniowych, to nie zawsze tak prosta sprawa jak nam się wydaje. Niekiedy potrzeba trochę czasu, aby wszystko dokładnie przygotować i rozplanować. Chodzi tutaj zarówno o nastawienie psychiczne jak sprawy logistyczne, czy te związane z zakupami.

Jedz odpowiednio

Nie myśl o jedzeniu w kategoriach diety. Odpowiednio dobrane pokarmy posiadają dużo wyższą wartość odżywczą, ale charakteryzują się niższą kalorycznością. Innymi słowy sprowadza się to do wybierania odpowiednich produktów spożywczych jak warzywa, owoce,  chude mięso i ryby.

Zmień strukturę swoich posiłków

Bardzo wiele osób je mało rano lub pomija śniadanie całkowicie. Mówi się, że śniadanie jest królem wszystkich posiłków, a wieczorem powinno jeść się niewiele i lekkostrawnie. Najlepiej jeśli 40% spożywanych kalorii trafi do naszego żołądka właśnie rano, a pod wieczór pominiemy jedzenie cięższych dań, jak  makaron, ryż czy duże ilości pieczywa.

Pij więcej

Pozostawaj nawodniony. Ma to olbrzymi wpływ na reakcję organizmu na podejmowany wysiłek. W ramach zmiany przyzwyczajeń w wieczornym spożywaniu posiłków, warto wzbogacić je o picie mięty lub herbaty imbirowej, które znacząco ograniczą zwiększone łaknienie.

Bądź realistą

Stawiaj sobie możliwe do zrealizowania cele. Czasem lepiej udać się na 3 większe i pełnowartościowe treningi, niż zaplanować 6, przez które zabraknie nam czasu na odpoczynek.

Pozostawaj zmotywowany

Cel uświęca środki i niezależnie od tego jaki sobie wytyczysz, zawsze pozostawaj zmotywowany. Zanotuj swój cel i często wracaj do niego kiedy tracisz wiarę. Jak wyczytałem ostatnio w sieci „ satysfakcja z wycieniowanej łydki, jest dużo większą niż chwila kiedy opychasz się ciasteczkami po treningu”. Coś w tym jednak jest…

Nie stroń od suplementacji

Dostarczenie organizmowi wszystkich substancjo odżywczych może być trudne w przypadku zachowywania diety i poświęcaniu większości czasu na pracę, rodzinę i trening. Drinki regeneracyjne i suplementy diety niejednokrotnie mogą okazać się zbawianiem dla obolałych mięśni i podładowania naszych baterii.

Śpij dobrze

Przetrenowanie jest naturalną konsekwencją niewystarczającej ilości czasu przeznaczonego na odpoczynek. Zbyt mała ilość snu sprawia, że samodyscyplina i zdolność racjonalnego pozostaje zachwiana. Optymalna dawka to 7-9 h czasu przeznaczonego sen.

Miej wsparcie

Presja otoczenia to jeden z niekorzystnych elementów, które mogą zaburzyć nasze żywieniowe postanowienia. Ostatnią rzeczą której potrzebujemy to odpuszczanie śniadania na rzecz wieczornych przekąsek zakrapianych piwem. Nie dajmy zawrócić się na złą drogę.

Dodaj komentarz przez Facebook

komentarzy

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *