8 letnich dodatków do codziennej diety

Lato jeszcze pozwala nam cieszyć się dostępnością świeżych owoców oraz warzyw. To doskonała okazja, aby lekko przestawić naszą dietę. Nie zapominajmy również o dobrodziejstwach jakie daje mrożona herbata czy kawa. Dziś kilka słów na  temat rzeczy, które warto dorzucić do naszej (wciąż) letniej diety!

Kukurydza

To doskonały przysmak, którego zbiór rozpoczyna się pod koniec lata. Świeża, słodka kukurydza zawiera dwa antyoksydanty – luteinę i zeaksantynę. Dzięki nim działa ona jak naturalne okulary przeciwsłoneczne, pomagając w tworzeniu pigmentów plamki żółtej, które chronią nas przed niekorzystnymi promieniami słonecznych. Niektóre antyoksydanty mogą też zmniejszać ryzyko wystąpienia degradacji plamki żółtej u osób starszych. Choroba ta, może powodować nawet ślepotę, jednak uszkodzenia mogą się tworzyć dekady wcześniej.

Mrożona kawa

Mrożona kawa to doskonały sposób  na letni, ciepły poranek. Picie jednej filiżanki kawy dziennie zmniejsza ryzyko rozwoju raka skóry. Badania opublikowane przez European Journal of Cancer Prevention pokazują, że więcej niż u 93 000 kobiet, które piły jedną filiżankę kawy dziennie o 10 procent zmniejszyło się ryzyko rozwoju tej odmiany nowotworu. Zachęcamy również do poczytania o innych doskonałych właściwościach tego aromatycznego napoju, o których pisaliśmy już na naszym blogu.

Kwaśne wiśnie

Picie soku wiśniowego może pomagać w walce z bezsennością i łagodzić mikro urazy powstałe po wysiłku. Związki zawarte w wiśniach wspomagają metabolizm, a także pozwalają zachować szczupłą sylwetkę. Antocyjaniny zawarte w wiśniach aktywują cząsteczki, które pomagają spalać tłuszcz i zmniejszać jego zawartość w organizmie. O doskonałych właściwościach wiśni można było już poczytać na naszym blogu!

Pomidory

Jedzenie pomidorów daje dodatkową ochronę przed promieniami słonecznymi. Likopen (karotenoid, który nadaje pomidorom czerwoną barwę) chroni skórę przed oparzeniami słonecznymi. Badania wykazały, że uczestnicy, którzy zostali poddani działaniu promieni UV mieli o 50 procent mniej zaczerwienioną skórę po tym jak jedli 2 łyżki pasty pomidorowej dziennie przez okres 10-12 tygodni. Nie było tak jednak w przypadku suplementów diety zawierających likopen lub syntetyczną odmianę tego związku.

Arbuz

Dobre nawodnienie organizmu poprawia pamięć i stabilizuje nastrój. Odpowiednia ilość wody pozwala także przetrwać gorące, letnie dni. Arbuz pozwala uzupełnić niedobory życiodajnego płynu, gdyż sam składa się prawie w 90% z wody. Dodatkowo dostarcza chroniący skórę likopen. Badania wykazują, że jedzenie pokarmów bogatych w wodę ogranicza łaknienie i sprawia, że spożywamy mniej kalorii.

Maliny

Maliny są wspaniałym źródłem błonnika – jego część jest rozpuszczalna i występuje w postaci pektyn, które pomagają obniżać cholesterol. Jedna szklanka malin zawiera około 8 gramów błonnika. Badania wykazują, że spożywanie większej ilości błonnika może zapobiegać przyrostowi masy ciała, a nawet powodować jej spadek.

Mrożona herbata

Szklanka mrożonej herbaty w upalny dzień, to nie tylko orzeźwienie. Badania pokazują, że regularne picie herbaty może zmniejszyć ryzyko zachorowania na Alzheimera i cukrzycę. Dodatkowo zdrowsze są nasze zęby i dziąsła oraz silniejsze kości. Herbata jest bogata w antyoksydanty zwane flawonoidami. Niezależnie od tego jaki rodzaj herbaty preferujemy– czarna, zielona, biała czy ziołowa – to maksymalną moc działania flawonoidy posiadają, gdy będzie ona świeżo zaparzona. Dlatego, aby zachować ich naturalną moc, przed wstawieniem herbaty do lodówki warto dodać do niej odrobinę cytryny, która pozwoli na lepsze zakonserwowanie tych związków.

Jagody

Spożywanie jagód, to świetna okazja na dostarczenie zmęczonym mięśniom odpowiedniej dawki antyoksydantów, które skutecznie przyśpieszą regenerację. Badania wykazały, że te leśne owoce świetnie sprawdzają się w usuwaniu wolnych rodników obecnych w naszym organizmie po wytężonym wysiłku.

Green Celebrity Dresses

Dodaj komentarz przez Facebook

komentarzy

1 comment on “8 letnich dodatków do codziennej diety

  1. Alfadent 28 września 2016 at 10:12

    Pamiętajmy też o szpinaku – zawiera dużo potasu. Rozpowszechniła się też informacja o jego wysokiej zawartości żelaza jednak pod tym względem szpinak nie odbiega od innych warzyw. Niemniej jednak warto zawrzeć go w diecie.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *