Artcrank – dzieje się: plakatowo, muzycznie, rowerowo

Obserwowanie rowerowych festiwali, imprez, targów i innych akcji łączących tematykę rowerową z szeroko pojętą sztuką – fotografią, designem, filmem, muzyką – to inspirujące zajęcie. Cieszy, że w tym obszarze wciąż dzieje się dużo – i dzieje się dobrze. Wspominałam już zarówno o akcjach krajowych, jak i tych o zasięgu międzynarodowym. Do tych drugich należy Artcrank. Rowerowa inicjatywa, której głównym elementem jest prezentacja i sprzedaż plakatów tworzonych przez artystów powiązanych z miejscem, w którym odbywa się dana edycja, wzięła swój początek od jednorazowej akcji w jednym ze sklepów rowerowych w Minneapolis. Od tamtego czasu, czyli od 2007 roku,  organizatorzy Artcrank mają na swoim koncie wiele imprez plakatowo-rowerowych, organizowanych w kilkunastu dużych miastach na świecie i przyciągających tysiące uczestników.

Każdy event to ok. 30 artystów prezentujących swoje plakaty, a na nich – to, co rower znaczy w życiu twórcy. Oprócz wachlarzu rowerowych inspiracji i twórczych punktów widzenia, to także dobry przekrój technik drukarskich, od sitodruku po letterpress. Dodatkowo podczas imprez dostępne są lokalne produkty hand made.

To, co wspólne na plakatach zapowiadających poszczególne wydarzenia, to głównie motywy muzyczne i rowerowe:

adam_hoganson_2013minneapolis

 Projekt: Adam Hoganson, Minneapolis 2013

bill_moran_2014minneapolis

 Autor – Bill Moran, na imprezę w Minneapolis, 2014

fred_dimeglio_portland2011

 Plakat Freda Dimeglio, na wydarzenie w Portland, 2011

john_knoerl_2014detroit

 Plakat wykonany przez Johna Knoerla, na Artcrank w Detroit, 2014

roy_milton_2013austin

Plakat Roya Miltona, na Artcrank w Austin, 2013

Jak twierdzą organizatorzy, to duży przywilej wspierać i poznawać ludzi, którzy tak samo jak oni są zakochani w jeździe na rowerze i w kreatywności, tych, którzy robią dużo dobrego. Podróżując po różnych miastach mają okazję poznawać ich i obcować z ich podejściem do tego, co dla nich wszystkich ważne i stymulujące.

Artcrank odbywa się m.in. w Nowym Jorku, Seattle, Chicago, Bostonie, Waszyngtonie czy w San Francisco. Najbliższe występy zapowiadają się w Paryżu (2. kwietnia – 16. maja), Minneapolis (6. czerwca) oraz w Breckenridge (19. – 31. sierpnia). Same prace można, oczywiście, oglądać online – warto zaglądać do galerii Artcrank na Flickrze. Więcej na artcrank.com 

A pełen zestaw zwiastunów i dokumentacji filmowych – na kanale Artcrank.

Magdalena Kościańska

Magdalena Kościańska

Ilustratorka, graficzka, rowerzystka. Na co dzień projektuje pod szyldem Magic Suitcase, organizuje też kreatywne warsztaty rowerowe. Ceni dobre pomysły i design łączący to, co piękne i praktyczne.
Magdalena Kościańska

Dodaj komentarz przez Facebook

komentarzy

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *