Recenzja: Opona przełajowa Panaracer Regacross

Przełaje czy inaczej cyclocross to coraz popularniejsza w naszym kraju odmiana kolarstwa. Rynek rowerowy reaguje, więc coraz więcej producentów oferuje swoje produkty dla tej grupy użytkowników. Również Panaracer do swojej oferty dodał nową oponę dedykowaną do jazdy w terenie – Regacross.

20170206_072223

Opona Panarcer Regacross to zwijany kewlarowy model ważący 360 g. Opona dostępna jest w dwóch rozmiarach: 33 mm i 35 mm. Jeżeli ktoś planuje używać jej podczas zawodów, musi wybrać rozmiar 33 mm (czyli tyle, ile dopuszczają przepisy UCI do startu w wyścigu przełajowym). Co ważne, opona jest w wersji UST. Oznacza to, że możemy stosować ją w systemie bezdętkowym, co jest w przypadku przełaju bardzo dużym plusem. Przy jeździe w terenie aby utrzymać odpowiednią przyczepność lepsze jest niższe ciśnienie, a to sprawia, że opony używane z dętką dość łatwo „dobić”. Przy przejeździe np. po korzeniach, opona z dętką jest dociskana do obręczy. Uderzenie jest tak silne, że dętka zostaje przecięta przeważnie w dwóch miejscach (inaczej nazywamy to snake bite, bo wygląda jak ugryzienie węża). W przypadku opon bezdętkowych ten problem praktycznie nie występuje.

20161029_113552

Jeśli używamy opon UST do przełaju, ważne jest za to, aby przy niskim ciśnieniu dobrze trzymała się na zakrętach. Tak jak nie ma problemu z dobiciem, tak mocno obciążona opona może podczas jazdy w terenie może „puszczać” bokiem między obręczą a oponą powietrze. Podczas całego testu w różnych warunkach nie zdarzyło się, aby Panaracer puścił powietrze, co jest bardzo dużym plusem. Stosowałem zwykłe opony uszczelnione płynem i takie sytuacje miały miejsce, a w przypadku Regacross to się nie zdarzyło.

Na pierwszy rzut oka opona wydaje się być wykonana z dość twardej mieszanki gumy. Rodziło to moje obawy co do przyczepności opony w terenie. Jak się okazało – niepotrzebnie. Opona zachowuje się dobrze w terenie, jest bardzo uniwersalna. Rzadki bieżnik sprawia, że w przypadku błota, co jest w okresie zimowym niczym szczególnym, nie zapycha się i cały czas mamy trakcję. Śnieg również nie jest dla niej straszny. Najtrudniejsze były dla niej ciasne zakręty po rozjeżdżonej błoto-trawie.

20170101_091340.jpg

Opona zdecydowanie warta polecenia, szczególnie do używania w systemach bezdętkowych. Dla tych, którzy nie planują startów w zawodach przełajowych spokojnie można również pomyśleć o szerokości 35 mm.

Dodaj komentarz przez Facebook

komentarzy

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *