Pij mleko…. będziesz mocny!

Mleko. Nie jeden z nas ma z nim związane przykre doświadczenia z dzieciństwa. Obecnie mimo że wielu polubiło ten biały trunek,  odrzuca go z powodu błędnych pobudek zdrowotnych. Wysokotłuszczowe mleko, jak twierdzi kardiolog Shyam Kolvekar może być niekorzystne dla naszych naczyń krwionośnych i serca, ale po pierwsze nikt nie karze nam pić go w dużych ilościach, a poza tym istnieje jeszcze niskotłuszczowe lub odtłuszczone mleko, które naprawę może nam pomóc. Badania w tym kierunku prowadzone były na Universytecie w Loughborough przez Dr Phila Watsona:

„Our studies looked at the potential application of milk to the sports performer, with particular emphasis on endurance performance and recovery from strenuous exercise”

“The most striking outcome was the effectiveness of milk to restore uid losses following exercise. This suggests that milk is indeed an ideal post-exercise recovery fluid, effectively replacing sweat losses incurred during exercise and replenishing the body’s carbohydrate stores.

Każdy z nas na pewno słyszał o białkowych suplementach stosowanych po ćwiczeniach. Po co nam one skoro daleko nie musimy szukać, w lodówce mamy przecież mleko. Jak twierdzi Dr Watson nie tylko pokrywa starty płynów w organizmie, ale także podnosi poziom cukru, a zawarte w nim białka wpływają korzystnie na regenerację uszkodzonych mięśni. Niskotłuszczowe mleko zawiera te same minerały i witaminy co jego naturalny odpowiednik, a dodatkowo jest łatwiej przyswajalne przez organizm i nie mamy po wypiciu nieprzyjmnego uczucia „zapchania żołądka” (uncomfortable feeling of fullness).

“The more energy-dense a solution, the more slowly it empties from the stomach,” twierdzi Dr Watson, “so skimmed milk is seen as less likely than whole milk to cause symptoms of gastrointestinal distress or bloating.”

Stuart Phillips, z Exercise Metabolism Research Group na McMaster University w Ontario, Canada, prowadził badania na temat wpływu spożywania mleka zaraz po zakończeniu ćwiczeń siłowych. Odkrył on, że wpływ białego trunku jest dużo wyższy niż w przypadku tradycyjnych napoi izotonicznych i do to tego lepiej zapobiega utracie płynów przez organizm.

“Milk contains the protein that seems to suit muscle repair best. Its unique blend of casein and whey contain amino acids in a pattern similar to muscle protein. It also has other essential minerals and nutrients that our bodies need, so it’s a convenient package of nutrients and good for you.”


100ml odtłuszczonego mleka zawiera:

  • 35kcal energii: zmierzonej w kaloriach i niezbędnej po zakończeniu ćwiczeń,
  • 1.7g białka: potrzebnego w regeneracji mięśni,
  • 4.5g węglowodanów: czysta energia dla naszego silnika,
  • 0.3g tłuszczu: potrzebny tak samo jak inne składniki, warto też wspomnieć o tym, że niektóre witaminy są rozpuszczalne tylko w tłuszczach,
  • 22.5% RDA ryboflawina: utrzymuję w zdrowiu skórę, oczy i układ nerwowy. Wspomaga produkcję steroidów i czerwonych krwinek,
  • 20% RDA witamina B12: pomaga w uwalnianiu energii z jedzenia, wspomaga czerwone krwinki,
  • 5% RDA witamina C: niezbędna do wzrostu i naprawy tkanek,
  • 17.5% RDA wapń: zmniejsza ilość tłuszczu w organizmie i przyspiesza spadek masy ciała.

źródło: bikeradar.com- „Why Is Milk Super-Cycling Drink”

Dodaj komentarz przez Facebook

komentarzy

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *