Ruchome płótna – sztuka na kółkach od Martone Cycling

Martone Cycling Co. to marka promująca na jazdę na rowerze w stylowym wydaniu. Jej założyciel i projektant, Lorenzo Martone, czerpie inspiracje ze świata sztuki i mody. Późną wiosną tego roku Martone połączył siły z inną firmą, Ron Robinson, dystrybutorem odzieży i akcesoriów, tworząc barwną instalację rowerową pod hasłem #UnchainMe. Do projektu zaproszono uznaną grupę artystów z Los Angeles: Sket One, ToMo, formację Fallen Fruit i Zachary’ego Crane’a, których zadaniem było stworzenie pierwszej części serii „M-ART-ONE”. Każdy z twórców wykorzystał rower jako płótno, tworząc zindywidualizowaną pracę – ozdobną, a zarazem funkcjonalną – udostępnioną jako produkt na sprzedaż w sklepie Ron Robinson w Santa Monica. Jak przystało na limitowaną edycję, kolekcjonerska seria rowerów ma swoją cenę: stawki wahają się między 3000, a 8000 dolarów.

Fruity

 Fallen Fruit (David Burns i Austin Young), Rainbow Fruit Picking Bicycle

Black and Gold

 ToMo, Kinsetsu (Gold Snow)

NeopolitanSket One, Neopolitan Dreams

Floral

 Zachary Crane, I am the Animal Cookie Monster

Prace zaprezentowano pod hasłem #UnchainMe, a dokumentację z wystawy, oznaczoną tytułowym hasztagiem, można nadal obejrzeć na Instagramie marki Martone (przykładowe zdjęcia – poniżej). Tam również można się dowiedzieć więcej o samych projektach i procesie ich powstawania. Na uwagę zasługuje też inny projekt widniejący na profilu – rower ręcznie ozdobiony przez artystkę Shantell Martin.

unchainme2

unchainme1

unchainme4

unchainme3

Magdalena Kościańska

Magdalena Kościańska

Ilustratorka, graficzka, rowerzystka. Na co dzień projektuje pod szyldem Magic Suitcase, organizuje też kreatywne warsztaty rowerowe. Ceni dobre pomysły i design łączący to, co piękne i praktyczne.
Magdalena Kościańska

Dodaj komentarz przez Facebook

komentarzy

1 comment on “Ruchome płótna – sztuka na kółkach od Martone Cycling

  1. Rowerzysta 6 października 2015 at 13:48

    Interesujący wpis. Świetnie prezentują się te rowery. Intensywne kolory przyciągają oko klienta i wywołują na jego twarzy uśmiech, więc jak najbardziej za takimi pomysłami.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *