[TEST] Szytki Vittoria Corsa Speed

Przez ostatnie dwa miesiące miałem możliwość przetestować najwyższy model szytek Vittorii – Corsa Speed. O wyższości szytek nad oponkami w rowerze szosowym ciężko dyskutować, jednak osoby, które tylko choć trochę więcej korzystają z szosówki już po kilku kilometrach odczują różnicę w jeździe.

Na co dzień do treningów w mojej szosówce mam założone koła treningowe pod opony. Wynika to z użytkowania PowerTapa, który na samym początku został zapleciony na standardowej obręczy. Jednak przy treningach kompleksowych, w grupie znajomych lub podczas wyścigu, koła pod szytki stają się bezkonkurencyjne.

DSC00891 DSC00892 DSC00897 DSC00905

Szytek Vittoria użytkowałem w dwóch kompletach kół. Pierwsze z obręczą o wysokości 38 mm oraz drugie z obręczą o wysokości 80 mm. Koła przejeździły asfalty Beskidu Śląskiego. I tu szytki Corsa Speed zrobiły na mnie największe wrażenie. Trochę żałuję, że nie miałem możliwości porównania średnich mocy z podjazdów na szytkach Corsa z tymi na oponach, ale po czasach widać sporą różnicę.

Vittoria w pełni profesjonalnie podchodzi do swoich klientów oferując poza oponami wszystkie dodatkowe akcesoria. Poza szytkami klient ma możliwość dobrania kleju do montażu, w ofercie są również systemy uszczelniające, wszystkie stosowane na rynku przedłużki/wentyle, a także, o czym jeszcze niewiele osób wie, profesjonalne koła.

DSC00962 DSC00944 DSC00918

Dużo tu zasługi ma technologia wykorzystania grafenu, o której pisałem w poprzednim artykule. Samo założenie szytek nie stanowi dużego problemu, choć warto zaznaczyć, że dużo zależy od doświadczenia. Vittoria określa maksymalne ciśnienie na 200PSI (14bar)… Tak, 200 PSI – nie ma tu pomyłki. Potwierdza to jakość wykonania szytek. Co prawda komfort jazdy nie jest w tym przypadku najwyższy, jednak niskie opory toczenia robią wrażenie.

Vittoria w standardzie posiada szytki o szerokości 23 mm. Dla osób, którym zależy na większym komforcie, producent przygotował wersję o szerokości 25 mm. Jeśli szytki chcemy założyć do wyższych obręczy (np. 80 mm) Vittoria udostępnia nam 2 rodzaje przedłużek o różnych długościach:

  • Przedłużka zaworu
  • Zawór do szytek

Przedłużka zaworu przewidziana jest do szytek, jak i dętek, które mają wykręcany sam zaworek z wentyla. Przedłużenie polega na wykręceniu zaworka, wkręceniu w jego miejsce srebrnej przedłużki i wkręceniu z powrotem – tym razem już w przedłużkę. W razie zgubienia/zniszczenia zaworka, można dokupić zapasowy.

DSC00927

Dla szytek lub dętek, w których nie ma możliwości jego wykręcenia, należy użyć czerwonego zaworu do szytek. Przedłużenie polega na otwarciu zaworka w szytce/dętce – standardowo jak do pompowania, nakręceniu na wentyl z otwartym zaworkiem czerwonej przedłużki. Posiada ona wbudowany zaworek, który po przedłużeniu wentyla jest zaworem końcowym utrzymującym ciśnienie.

Z takim zestawem pozostaje tylko cieszyć się jazdą na szosie z ekstremalnie niskimi oporami!

Piotr Wilk

Piotr Wilk

Zawodnik Dobre Sklepy Rowerowe - Author. Specjalizuje się w maratonach MTB.
Piotr Wilk

Latest posts by Piotr Wilk (see all)

Dodaj komentarz przez Facebook

komentarzy

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *