Zaczynamy od szosy

Jak wybrać dobry kask, czym się kierować przy jego zakupie? Przy wyborze odpowiedniego dla nas kasku przydatnych może być kilka informacji. Na pewno warto kierować się znaną marką. Warto zwrócić uwagę na paski, dzięki którym kask dobrze trzyma się na głowie. Ważny jest również system regulacji, technologia w jakiej został wykonany kask jak i również informacje o poziomie chłodzenia oraz powierzchni styku z głową.

Firma MET dla każdego kasku podaje informację o poziomie chłodzenia jak i powierzchni styku z głową. Jak zinterpretować podane cyfry? W przypadku poziomu chłodzenia wynikiem jest wartość, która pokazuje, jaką zdolność do odprowadzania ciepła ma dany kask. Im wyższa wartość tym większe chłodzenie. Kaski porównywane są ze sobą w procesie komputerowej analizy przepływu cząstek. Natomiast powierzchnia styku z głową (HCS) to wartość, która pokazuje, jaki procent powierzchni głowy styka się z wkładkami kasku. W miejscach styku nie ma przepływu powietrza. HCS pozwala łatwo wskazać, który kask jest bardziej wentylowany. Im niższa wartość tym lepsza wentylacja.

Jak co roku włoska firma produkująca kaski MET wprowadza na rynek kilka nowych modeli. Kaski mają nową grafikę oraz powiększyła się i tak duża paleta kolorów skorup. Całość prezentuje się naprawdę świetnie. Zaczynamy cykl prezentujący nowości wśród kasków MET. Na pierwszy ogień idą kaski szosowe.

Sine Thesis
Ten topowy model kasków szosowych firmy MET w tym roku możemy zobaczyć w dwóch ciekawych kolorach, czerwonym oraz cyjan (cyjan to pochodny niebieskiego – dla tych, którzy niebardzo orientują się w nomenklaturze kolorów;)).
Sine Thesis został wykonany w technologii ICE Lite™. Jest to technologia „zewnętrznego szkieletu” połączonego w procesie In-Molding ze skorupą kasku. Dzięki temu struktura kasku jest wyraźnie wzmocniona, dodatkowo, odpowiednio wyprofilowane elementy szkieletu polepszają wentylację.
Dodatkowo kask ten wyposażony został w żelowe wkładki. Specjalnie opracowany żel pozostaje chłodny w kontakcie ze skórą. Wkładki doskonale dopasowują się do kształtu głowy i odpowiednio kierunkują przepływ potu z dala od oczu. Natomiast dokładne dopasowanie kasku na naszej głowie zapewni nam system Safe-T Smart oraz paski Kevlar ® wykonane z ultralekkiego i bardzo wytrzymałego materiału. Poza tym są one lżejsze i mocniejsze od standardowych pasków. Warto zauważyć, iż do każdego zakupionego kasku Sine Thesis otrzymamy pokrowiec na kask gratis.

Stradivarius UL
Kolejnym modelem wśród kasków szosowych MET, którego grafika została znacząco zmieniona jest kask Stradivarius UL. Kask ten został wykonany w technologii UltimaLite™. Oznacza to, że bez straty na wytrzymałości można skonstruować lżejszy kask, używając mniejszej ilości materiału. Dzieje się tak dzięki zastosowaniu do produkcji specjalnych włókien.
Model Stradivarius UL wytwarza się w Integral In-Molding, technologii, w której skorupa i wypełnienie są ze sobą zespolone na całej powierzchni kasku. Dzięki temu skorupa jest sztywniejsza, a żywotność kasku się zwiększa. Pomyślano również o wnętrzu kasku czyli zastosowano wkładki Coolmax®, które doskonale wchłaniają i odparowują wilgoć. Z przodu natomiast producent umieścił żelową wkładkę, która eliminuje problem potu kapiącego z czoła, czy to na okulary czy bezpośrednio do oczu. A na koniec system regulacji: Safe-T X – ustawienie odbywa się za pomocą dwóch przesuwnych klamer.
Kask będzie dostępny w trzech nowych kolorach: niebieskim, białym i czerwonym.

Inferno UL
Kask, który tak samo jak jego poprzednicy, przeszedł gruntowną przemianę kolorystyczną. Ten kask również został wykonany w technologiach UltimaLite™ oraz Integral In-Molding. Posiada natomiast inny system dopasowania. Jest to Safe-T Smart czyli ustawienie odbywa się za pomocą pokrętła regulującego. Antyalergiczne wkładki Coolmax® znajdują się zarówno w górnej jego części jak i z przodu. W kasku Interno UL zastosowane zostały, podobnie jak w modelu Sine Thesis, paski wykonane z ultralekkiego i bardzo wytrzymałego materiału, jakim jest Kevlar®.  Interno UL będzie dostępny w czterech opcjach kolorystycznych: czarnym, czerwonym, zielonym i białym.

Estro
Kask został zmieniony zarówno pod względem kolorystycznym jak i projektu skorupy. Kilka elementów również różni się w porównaniu z modelem z ubiegłego sezonu. Kask jak większość modeli MET został wykonany w technologii Integral In-Molding. W porównaniu z modelem z poprzedniego roku, model 2012 został wyposażony w wkładkę żelową w przedniej części kasku. W nowym Estro został również zmieniony system dopasowania kasku na głowie z Safe-T X (regulacja odbywająca się za pomocą dwóch przesuwnych klamer) na Safe-T Smart (regulacja w dwóch płaszczyznach za pomocą pokrętła). Dotychczas w ofercie kask Estro dostępny był w dwóch rozmiarach – M i L. W tym sezonie miłośnicy kolarstwa z małym obwodem głowy również będą mogli nabyć ten kask. Oprócz standardowych rozmiarów M i L dostępny będzie też rozmiar S (52-55 cm). Kask w sezonie 2012 będzie dostępny w czterech ciekawych opcjach kolorystycznych.

Forte
Ostatnim kaskiem z grupy szosowej, który został poddany zmianom graficznym jest kask Forte. Kask ten również został wykonany w technologii Integral In-Molding. Rozmiar w jakim dostępny będzie kask Forte to Unisize 52-59 cm. Kask ten wyposażony został w antyalergiczne wkładki oraz w system dopasowania Safe-T Twist 2, który reguluje ułożenia kasku za pomocą pokrętła. Nowy kask Forte dostępny będzie aż w 5 opcjach kolorystycznych.

Jest tego trochę, prawda? Spośród zaprezentowanych modeli i ich wariantów kolorystycznych, każdy znajdzie coś, co zyska jego uwagę i sympatię;)
Tak więc kask na głowę i w drogę!

Dodaj komentarz przez Facebook

komentarzy

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *