Niebieska siła naprawiania

 Z pewnością każdy z Was wielokrotnie borykał się z problemem odkręcenia swoich części w rowerze z powodu „obrobionych” śrub czy ślizgających się narzędzi. Ileż to razy trzeba było przewiercać czy też  nacinać śrubki, żeby dobrać się do uszkodzonego komponentu. Jest na to znakomita rada. Lepiej przeciwdziałać niż reanimować. Jedynym i właściwie najlepszym sposobem na uniknięcie takich sytuacji jest używanie odpowiednich narzędzi, a bez wątpienia potentatem na rynku jest marka Park Tool.

W drużynie Mat Atom Deweloper  narzędzia firmy Park Tool towarzyszą nam podczas każdego zgrupowania, treningu no i oczywiście wyścigu. Najlepszym sposobem na transportowanie niebieskiego arsenału jest walizka BX-2, którą z łatwością niczym biznesman mogę zabrać w każde miejsce. W samochodzie serwisowym zajmuje ona niewielką powierzchnię a swobodny dostęp do narzędzi pozwala na szybkie naprawy bez wychodzenia z wozu technicznego.

A które narzędzia opuszczają walizkę najczęściej ?

Bez wątpienia najbardziej przydatny jest zestaw kluczy imbusowych PH-1 , bo tak naprawdę większość elementów w rowerze  przykręcona jest na tego rodzaju śruby:  wsporniki – podsiodłowy i kierownicy, stery, siodełko, przerzutki, hamulce, koszyki, klamki czy pedały. Przy montażu tych elementów używam również klucza ADT-1.  Dzięki niemu wiem z jaką siłą należy  przykręcić dany komponent tak, aby nie narobić  przy tym większych szkód w postaci pęknięcia czy późniejszego zapieczenia śruby. Natomiast,  gdy brak czasu na szczegółowe naprawy  zawsze noszę w kieszeni sześciofunkcyjny zestaw kluczy imbusowych AWS-11, który pozwala na błyskawiczne korekty typu luźna śruba od koszyka na bidon czy poluźniony blok buta. Atutem tego zestawu jest przede wszystkim mały rozmiar, dlatego warto go wozić w tylnej kieszonce koszulki. Nigdy nie wiadomo, kiedy może się  przydać.

Oprócz tego nieodzownym narzędziem przy przeglądzie rowerów jest  przyrząd do sprawdzania zużycia łańcucha CC-2. Bo pamiętajmy, aby wydłużyć żywotność naszej kasety czy tarczy należy wymienić łańcuch gdy jest naciągnięty.  Dzięki skali można w łatwy sposób określić czy łańcuch uległ już zuzyciu. W przypadku łańcuchów 9-10 rzędowych, gdy na skali pojawia się  wartość powyżej 0.75 % jest to sygnał‚ że nasz łańcuch jest  mocno zużyty.  W przypadku łańcuchów 11 rzędowych łańcuch należy wymienić, gdy przyrząd pokazuje zużycie powyżej  0.50 % .

Wachlarz narzędzi jest przeogromny i każdy w ofercie znajdzie coś dla siebie. Dodatkowo  wysoka jakość wykonania zapewni nam ich długotrwałe użytkowanie.  Jedno jest pewne – w pełni wyposażona walizka firmy Park Tool powinna być najlepszym przyjacielem nawet początkującego mechanika.

PS. A jak już ani w prawo ani w lewo to najlepiej użyć narzędzia HMR-4,  które doskonale nadaje się do  ostatecznych rozwiązań 🙂

 

 

 

 

 

 

Pozdrawiam Piotr Mróz

 

 

 

 

Może Ci się też spodobać

Przed opublikowaniem komentarza prosimy o zapoznanie się z informacją o przetwarzaniu danych osobowych dostępną tutaj.

napisz coś od siebie

Dodaj komentarz.

Przed przesłaniem formularza prosimy o zapoznanie się z informacją o przetwarzaniu danych osobowych dostępną tutaj