[TEST] Accent CX-One 2015 (ver. 2)

Wiosna za oknem, więc sezon przełajowy w pewnym sensie dobiega już powoli końca. Napisałem „w pewnym sensie”, gdyż rowery przełajowe przeżywają w ostatnich latach tak wielki renesans i świetnie sprawdzają się doskonale przez cały rok. Tym samym nie będzie nietaktem, jeśli pomimo coraz lepszej pogody za oknem napiszę Wam dziś kilka swoich odczuć na temat ramy Accent CX-One 2015, czyli w wersji 2.

Kolejne edycje produktów mają do siebie to, że wprowadzane są w nich liczne poprawki. O teście pierwszej wersji ramy CX-One mogliście poczytać już na naszym blogu, zatem nie ma za bardzo sensu powtarzać większości informacji i w dzisiejszym tekście skupię się na porównaniu najbardziej istotnych szczegółów.

Materiał i waga – na tym polu nie ma praktycznie żadnych różnic. Obydwie ramy w rozmiarze M ważą około 1600g, co jak na aluminiową ramę do ścigania jest wynikiem całkiem przyzwoitym. Nie zmieniono także stopu aluminium i pozostano przy sprawdzonym podwójnie cieniowanym aluminium 6061 utwardzonym w procesie T6. Oczywiście można by urwać jeszcze kilka gram, jednak mogłoby się odbić to nie tylko na wytrzymałości, ale także na trwałości. Jak coś działa i to całkiem nieźle to po co kombinować?

Geometria i profile rurek – praktycznie wszystkie profile rurek pozostały bez zmian, poza poziomą rurą przedniego trójkąta. Zyskała ona całkowicie nowe płaszczenie, które w przypadku ścigania zimą ułatwi jeszcze bardziej noszenie roweru na ramieniu, a w przypadku gdy mieszkacie na 7 piętrze i zepsuje się Wam winda sprawi, że zniesienie roweru na sam dół będzie dużo bardziej wygodniejsze.

Przejdźmy do geometrii. Może nie uważam się za specjalistę w tej kwestii, ale kilka różnic widać już gołym okiem. Przede wszystkim zwiększono wysokość główki sterowej dla każdego rozmiaru o 15mm. Możecie powiedzieć, że to niewiele, ale wierzcie mi na słowo, że to bardzo spora zmiana znacząco wpływająca nie tylko na prowadzenie roweru, ale przede wszystkim na wygodę jazdy. Wydłużono również nieznacznie górną rurę z równoczesnym zwiększeniem kąta rury podsiodłowej, przez co rower zyskał bardziej racingową geometrię. Pozostałe zmiany to już bardziej kosmetyka, którą sprawdzić możecie sobie w tabelach poniżej.

geom

Wizualnie podczas składania roweru rzuciło mi się w oczy także drobne zwężenie tylnych widełek nawiązujące do rowerów szosowych. Nie wpływa ono jednak w żadnym stopniu na możliwość zamontowania szerokiej opony – mnie udało się zmieścić 38c z minimalnym bieżnikiem.

Najważniejsza rzecz, czyli rozmiarówka. W poprzedniej wersji dostępne były tylko 3 rozmiary: S, M oraz L. Obecnie będzie ich aż 5, gdyż doszły dwa skrajne, czyli XS oraz XL. Dokładne wymiary znajdziecie w tabeli w tekście.

Design i wykończenie rzecz, która rzuca się od razu w oczy i nie ukrywam, że robi naprawdę spore wrażenie. Smutne biało-czarne malowanie zyskało czerwone detale, przez co rama stała się dużo żywsza. Pojawił się nowy napis na dolnej rurze i odpowiednio wyeksponowano nowy logotyp marki Accent. Na osobny akapit zasługują drobne smaczki, które znajdziecie w różnych miejscach ramy w postaci wypisanych technologii czy dokładnej rozmiarówki umiejscowionej pod mufą suportową. Rama jest naprawdę ładna i chyba nic nie oddaje tego lepiej jak porównanie obydwu wersji, które pozostawiam Waszej ocenie.

cx-one_-_army_camo cx-one_-_white

Jeśli nie przemawia do Was kolor biały, to warto wspomnieć, że dostępna jest także w sprzedaży wersja w malowaniu army-camo, czyli wojskowej zieleni w zestawie ze świetnie komponującym się widelcem.

Widelec – a w zasadzie widelce….. Na nadchodzący sezon w ofercie Accenta pojawi się ich kilka, a gwoli ścisłości jeden, ale w kilku wersjach. Do wyboru będziecie mieli aluminiową wersję pod v-break (z możliwością zamocowania tarcz), aluminiową wersję tylko pod tarczę i, dla bardziej wymagających, carbonowo-aluminiową wersję pod tarczę. Mnie przypadła do testowania ta ostatnia, czyli carbonowo-aluminiowa hybryda.  Waga może nie powala na kolana, tak jak w przypadku wersji full-carbon, jednak różnica w sztywności jest naprawdę spora i, jeśli szykujecie się na ambitniejsze ściganie, warto rozważyć zakup widelca.

Wrażenia z jazdy – tyle opisówki, pora na konkrety. Zdjęcia roweru na tarczach znajdziecie poniżej. Jeżdżę na mechanicznych zaciskach Hayes CX-5 dedykowanych do kolarstwa przełajowego i szosowego. Ich test znajdziecie także na naszym blogu! Używam opon Author Cross o szerokości 38C z minimalnym bieżnikiem. Rower służy mi głównie do jazdy po szosie z okazjonalnymi wypadami do lasu i w teren….

W stosunku do poprzedniej wersji ramy przede wszystkim da się odczuć wyższą główkę. Rower prowadzi się dużo mniej nerwowo i poprawiła się sztywność w przedniej części ramy. Poprawił się też komfort jazdy co zdecydowanie da się zauważyć podczas kręcenia w trenie lub podczas dłuższych jazd.

Inne zmiany w geometrii były w zasadzie kosmetyczne, więc praktycznie nie odczułem ich podczas jazdy. Warto dodać za to kilka słów na temat widelca. Jeśli nastawiacie się bardziej na kręcenie po szosie, to zdecydowanie polecam zakup wersji carbonowej. Jest ona nie tylko lżejsza, ale również sztywniejsza, co daje się odczuć przede wszystkim podczas jazdy na stojąco. Jeśli jednak jesteście mniej wymagający i nie przeszkodzi Wam kilka gram więcej, to decydujcie się na wersję w pełni aluminiową.

Podsumowanie

Na nowej ramie zrobiłem już prawie 700km i nie miałem z nią żadnych problemów. Trudno się jednak dziwić, skoro na poprzedniej wersji przejeździłem 2 sezony (w tym zimy) i sprawdzała się doskonale. Ze smutkiem stwierdzam też, że coraz rzadziej ciągnie mnie do kręcenie na rowerze szosowym. A to dlatego, że CX-One świetnie sprawdza się zarówno w szosie jak i w terenie. Tak więc jeśli nie przeszkadza Wam niższa prędkość na asfalcie i lubcie zboczyć czasem na leśny trakt lub szuter to obowiązkowa pozycja dla Was.

Na koniec jeszcze dwa ciekawe fakty:

 

1)      Od niedawna dostępny jest w sprzedaży kompletny rower na ramie CX-One. Zbudowana na kompletnej grupie Shimano Sora, to naprawdę doskonała alternatywa dla wszystkich chętnych sprawdzenia się w świecie przełaju lub alternatywnej jazdy szosowej.

rower_przelajowy_accent_cx-one_bialy

2)      Na ramie CX-One 2015  ścigał się w minionym sezonie Wojtek Halejak, obecnie zawodnik grupy JBG-2.  Wierzcie lub nie, ale przy rywalizacji na najwyższym poziomie nie zwraca się zbytnio uwagi na oszczędzanie sprzętu. Tym samym rower Wojtka, a w szczególności rama, dostała naprawdę spory wycisk i to nie raz w bardzo trudnym warunkach.

halej halej 2

 

 

Maciek

Maciek

Redaktor naczelny blogrowerowy.pl Entuzjasta kolarstwa i nowinek sprzętowych.
Maciek

Latest posts by Maciek (see all)

Dodaj komentarz przez Facebook

komentarzy

46 comments on “[TEST] Accent CX-One 2015 (ver. 2)

  1. Tom 6 kwietnia 2015 at 16:32

    Mam pytanie odnośnie błotników, czy w nowszej wersji też swobodnie da się je zamocować tak jak to miało miejsce w w starszej ?

  2. Maciek 7 kwietnia 2015 at 09:00

    Rozstaw dolnych rurek tylnego trójkąta pozostał bez zmian. Co do zamontowania samych błotników to ja obecnie używam SKS Velo 42 Urban (http://velo.pl/akcesoria/blotniki/sks/velo-42-urban) i pasują one bez problemu. Patrząc też z perspektywy górnych rurek tylnego trójkąta nie powinno wejść tam nic szerszego, co z drugiej strony nie wydaje się dziwne ponieważ do ramy CX-One wejdzie max opona 38C z niskim profilem.

    Polecam dość mocno powyższe błotniki ponieważ można stosować je na 2 sposoby: z bocznymi prętami i bez nich, co znacząco ułatwia montaż i demontaż w razie zmiennej pogody.

  3. Mihau 17 kwietnia 2015 at 08:05

    Witam,

    Na stronie dystrybutora nie ma tego karbonowego widelca… ktoś wie gdzie go znaleźć?

  4. Maciek 17 kwietnia 2015 at 08:35

    O widelce najlepiej pytać w sklepach (http://velo.pl/sklepy). O ile się orientuje nie zostały one jeszcze wprowadzone na stronę dystrybutora ale są już dostępne w sprzedaży,

  5. Paweł 12 maja 2015 at 19:38

    witam, mam pytanko, jakich użył Pan piast do tych hamulców?

  6. maciek 13 maja 2015 at 10:13

    Standardowych piast marki Novatec dedykowanych do MTB. Rama przystosowana jest do piasty o szerokości osi 135mm,

  7. cinek 15 maja 2015 at 13:17

    Ja mam zapytanie z innej beczki.
    Ledwo jak się pojawiła ta rama w sklepach, zakupiłem ją sobie i złożyłem na niej rower. Jako, że nie było wtedy jeszcze innych konkretnych opcji widelca, zanabyłem Mosso M3.
    Na rowerze jeździ się przyjemnie, ale męczy mnie jeden mankament, a mianowicie, przy skrętach przy małej prędkości, czyli skręcenie kierownicy o większy kąt, zahaczam czubkiem buta o oponę, co zdecydowanie nie jest przyjemną sprawą. Pytanie moje brzmi, czy w zestawie z widelcem accenta, występuje ten sam problem?
    Dodatkowo przy okazji jeszcze się zapytam o siłę hamowania tych hayesów. W moim rowerze używam avid bb7 road, jednak jest to mój pierwszy w życiu hamulec tarczowy, oraz pierwsza w życiu klamkomanetka szosowa i nie bardzo wiem, czego powinienem oczekiwać po tego typu zestawie. O ile tylne koło mogę zablokować w każdych warunkach, tak przy testowaniu przedniego hamulca odniosłem wrażenie, że przy sciągnięciu klamki na fest w dolnym chwycie jestem daleko od zablokowania przedniego koła.

  8. Maciek 15 maja 2015 at 15:18

    Widelec Accenta ma odrobinę mniejsze cofnięcie, ale także i w jego przypadku but może przyhaczać o oponę. Duży wpływa ma także na to ustawienie bloków, więc jak widać czynników jest kilka. Hamulce Hayesa są stricte dedykowane do przełaju, więc na pewno dużo lepiej sprawdzą się niż model mający w nazwie słowo „road” :) Ja na swoich jeżdżę już 3 sezony i nie zamierzam zmieniać je na żadne inne. Ich test dostępny jest na naszym blogu – http://blogrowerowy.pl/wpis/test-hayes-cx-five-przelajowe-tarczowki/

  9. Marek 2 czerwca 2015 at 19:30

    Przeczytałem oba testy i w zasadzie potwierdzają moje podejrzenia, że ta rama jest jak najbardziej godna uwagi.
    Mam pytanie odnośnie rozmiaru – pisałeś, że zmieniłeś L na M, ze względu na zachowanie się w terenie. W moim wypadku (mam 177cm, więc podobnie) priorytetem jest zdecydowanie szosa (czasami z dystansami 150-300km), z drobnymi rekreacyjnymi i zimowymi jazdami w terenie. Jak uważasz – czy w tym wypadku jednak L-ka?
    Moje idee-fix to 2 komplety kół, jeden na 23C, drugi pewnie na 32C z lekkim bieżnikiem.
    Priorytetem na szosie nie jest najwyższa prędkość, raczej wygoda na długim dystansie.
    W terenie rower ma po prostu przejechać i tyle.

  10. Genzo 9 lipca 2015 at 14:08

    Witam,
    przymierzam się do kupna kompletnego zestawu podanego w teście (cały rower na osprzęcie Sora) i również zastanawiam się nad rozmiarem. Wiadomo, że rozmiary są różne w zależności od producenta.
    Czy dla mojego wzrostu (183cm) jeszcze myśleć o M-ce, czy bez zastanowienia brać L?
    Dodam, że do tej pory jeździłem na MTB i nie miałem do czynienia z szosą ani z przełajem.

  11. Accent Team 12 lipca 2015 at 11:49

    @Genzo
    Witaj, przy wzroście 183 cm rama w rozmiarze L będzie bardzo dobrym wyborem. Pozdrowienia

  12. Piotrek 18 lipca 2015 at 00:10

    Witam, Mam pytanie odnośnie rozmiaru. Czy przy 189 cm wzrostu rozmiar XL będzie odpowiedni? Pozdrawiam

  13. Accent Team 20 lipca 2015 at 09:20

    Witaj! Tak, rozmiar XL przy takim wzroście będzie najlepszy. Pozdrawiamy

  14. Luki 12 sierpnia 2015 at 13:17

    Rama wygląda bardzo ciekawie.
    Poszukuję jednak wersji bez piwotów hamulców tylnych, jaka jest widoczna na niektórych zdjęciach.
    Gdzie (i czy) można taką kupić?

  15. Accent Team 14 sierpnia 2015 at 12:25

    Luki, na przyszły sezon będzie dostępna rama tylko pod hamulec tarczowy. Rama ze zdjęć była zmodyfikowana przez użytkownika.

  16. Mateusz 7 września 2015 at 17:57

    Czy Accent Team może doradzić w kwestii wymiaru ramy dla osoby ze wzrostem 174 cm? :-)

  17. Accent Team 8 września 2015 at 09:26

    Optymalny będzie rozmiar M, choć zawsze warto się przymierzyć. Pozdrawiamy!

  18. Przemo 8 września 2015 at 12:41

    Pytanie do Accent Team: Dlaczego nie ma w ofercie gotowych rowerów w malowaniu army-camo? I dlaczego nie ma gotowych rowerów z widelacami karbonowymi?
    Czy są w ogóle widelce karbonowe w malowaniu army-camo?

    Pozdrawiam

  19. Accent Team 8 września 2015 at 15:38

    Tak została zaprojektowana nasza ostatnia kolekcja, gotowe rowery są wyłącznie złożone na białych ramach. Widelce karbonowe także dostępne są w białej wersji kolorystycznej. Do składania rowerów dobraliśmy aluminiowy widelec, żeby przełajówka mieściła się w pożądanym przedziale cenowym. Już niedługo premiera nowości zimowych i przełajowych. Pozdrawiamy!

  20. pawelj5 16 września 2015 at 20:45

    Wiadomo kiedy pojawi się rama w wersji bez piwotów?

  21. Dawid 23 września 2015 at 00:07

    Jaki maksymalny rozmiar można zamontować do tej ramy? Czy da radę wtb nano 700x40c?

  22. pawelj5 19 października 2015 at 10:25

    Widzę na stronie Velo, że pojawił się CX-One w specyfikacji na 2016. Cena dużo grubsza, ale osprzęt niczego sobie. Rama wygląda podobnie, ale widać inne haki, brak piwotów i nowe malowanie. Kiedy można spodziewać się jakiegoś testu? Wiadomo kiedy w sprzedaży oferowana będzie sama rama?

  23. Accent Team 19 października 2015 at 10:38

    Rama oraz cały rower będą dostępne w sprzedaży w styczniu 2016. Jednego takiego CX-One można już obserwować na polskich wyścigach przełajowych: http://blogrowerowy.pl/wpis/przelaje-karuzela-ruszyla/ A kiedy test na blogu? Pewnie właśnie w okolicach stycznia.

  24. damian 26 października 2015 at 14:42

    czy macie może jakieś wymiary nowych ram? bo szczerze powiem chce złożyć rower na nowej ramie cx-one (bez pivotów) ale nie wiem czy mogę kupić już widelec, sztycę, koła itp

  25. Accent Team 27 października 2015 at 11:36

    Damian, nowe ramy będą miały taką samą geometrię jak rama tutaj: http://velo.pl/rowery/przelajowe/accent/cx-one-pro-disc-2016
    Będą dostępne w dwóch kolorach i w opcji zestawu z widelcem. Wkrótce pojawią się na stronie ze wszystkimi szczegółami. Pozdrawiamy

  26. kaloo 30 października 2015 at 12:58

    Mam tą ramę z widelcem mosso i bardzo denerwuje mnie fakt ocierania buta o oponę w czasie mocnego skrętu, ale to jedyny mankament. Ogólnie super rama w tej cenie.
    Może mój problem wynika ze złego rozmiaru, mam 170cm i rozmiar s

  27. damian 6 listopada 2015 at 11:50

    kallo ile masz miejsca nad kołem w tym widelcu? bo też się nad nim zastanawiałem, lub nad java.
    AccentTeam wiadomo coś o cenach nowej ramy i ramy z widelcem? widelec karbon?

  28. damian 10 listopada 2015 at 11:45

    Ponownie ją, na stronie velo pojawiły się nowe wersje ramy, ale dalej z pivotami, czy będą jeszcze inne?

  29. Accent Team 10 listopada 2015 at 15:53

    Damian, póki co w ofercie mamy ramy wyłącznie z piwotami: http://velo.pl/czesci/ramy/accent/cx-one-0

  30. Chuck 17 listopada 2015 at 23:14

    Witam,
    Pytanie do accent team.
    Chcialem zapytac czy ten rower (accent cx-one kompletny) bedzie row ierz dostepny w sprzedazy na 2016 ? Konkretnie chodzi mi oten tani model (okoloce 3000 pln) ?

    Pozdrawiam
    Chuck

  31. Accent Team 18 listopada 2015 at 09:22

    Chuck, rower Accent CX-One będzie dostępny od 20 listopada 2015 do wyczerpania zapasów. Pozdrawiamy!

  32. Juliusz 22 listopada 2015 at 00:50

    Witam, mam pytanie dotyczące błotników. Posiadam ramę Accent CX ONE w rozmiarze M i przymierzając się do zakupy błotników miałem w ręku SKS 47 Trekking, które nie pasowały, gdyż w okolicy przedniej przerzutki opierały mocno o koło, że względu na zacisk tylnego blotnika, który dość mocno dystansuje błotnik od rury. Czy SKS 42 Urban mają inny zacisk, który pozwoli na odsunięcie blotnika od koła?

  33. MrD 22 listopada 2015 at 00:57

    Witam,
    pytanie do Accent Team:
    dla wzrostu 185/186cm dobrać ramę w rozmiarze L czy XL? Jeżeli XL proszę o info kiedy na stanie magazynowym pojawi się gotowy rower w tym rozmiarze? Chodzi oczywiście o wersję podstawową za 3tys. Z góry dziękuję za odpowiedź!

  34. Maciek 23 listopada 2015 at 10:03

    Ja używam właśnie drugi sezon SKS 42 Urban. Sprawdzają się idealnie:) Możecie czasem zauważyć je w moich testach sprzętu,

  35. Leszek 28 grudnia 2015 at 10:19

    A ja jestem zainteresowany ramą roweru CX-ONE PRO DISC, a właściwie najlepiej frame setem z widelcem – czy i kiedy będą dostępne?

  36. Damian 12 stycznia 2016 at 11:37

    Dołączam się do pytania p. Leszka, wiadomo już coś?

  37. Krathor 26 stycznia 2016 at 15:21

    Chciałbym spytać jaka jest najgrubsza opona jaką da się zamontować w tym rowerze, tzn. w modelu z v-brake’ami? Czy opony 700×40 wejdą w tylni i przedni widelec?

  38. Maciek 26 stycznia 2016 at 17:35

    Maksymalnie udało mi się zmieścić do ramy 700x38C, ale przy bardzo łagodnym bieżniku. Wiadomo że sporo zależy też od szerokości obręczy ale obawiam się że 700X40C to może być jednak za wiele. Przedni widelec w wersji carbonowej przyjął mi bez problemu oponę 42.

  39. Leszek 14 lutego 2016 at 12:59

    Widzę, że jest już dostępna rama CX-ONE Pro. Przynajmniej na stronach Velo :). Gorzej z dedykowanymi do tej ramy widelcami, ale pewno to kwestia czasu? Będziecie tą ramę testować?

  40. Redakcja 18 lutego 2016 at 09:24

    Leszek, nowy CX-One ma być w sprzedaży od kwietnia, więc na przyszłą jesień jak znalazł. Ciekawi nas bardzo ta rama i na pewno będziemy się starali wziąć ją pod lupę :)

  41. Arenty 10 marca 2016 at 15:03

    Witam,

    Pytanie w zasadzie do Accent Team.
    Wlasnie kupilem rame CX-ONE w rozmiarze L.
    Mam problem taki ze czubkami butow zahaczam o przednie kolo podczas skretow. Musialem przesunac bloki w butach do przodu, ale to raczej jakas pomylka ?

    Pozdzro

    Arek

  42. Accent Team 11 marca 2016 at 10:31

    Arek, to normalna sytuacja w przełajówce przy ostrym skręcie i ustawieniu nogi zbyt mocno do przodu. Pozdrowienia

  43. Michal 15 kwietnia 2016 at 08:20

    Witam serdecznie, Pytanie do Accent Team. Bardzo zainteresował mnie ten rower i planuję go kupić w najbliższym czasie. Pytanie powielane wiele razy jednak w moim przypadku wolę się upewnić.
    Mam 177 cm wzrostu – czyli z tego co widzę polecany odpowiedni rozmiar dla mnie byłby M, ale jak zmierzyłem długość nogi po wewnętrznej stronie wychodzi ok 86 cm czyli rozmiarowo 86*0,66=~57 to wychodzi na rozmiar L.

    Jaki wobec tego rozmiar wybrać? Mieszkam w Poznaniu gdzie niestety nie ma w dostępności tego roweru, musiałbym go zamówić na dowóz. Proszę o pomoc w tej kwestii.
    Pozdrawiam,
    Michał

  44. Wojtek 25 sierpnia 2016 at 07:27

    Cześć. Przymierzam się do złożenia przełaju. Tylko nie wiem czy zdecydować się na ramę M czy L ? Mój wzrost to 180 . Coś doradzicie.

  45. Leszek 5 września 2016 at 12:17

    Trochę czasu minęło, ale warto było poczekać na framesety CX-One Pro: nie dość, że komplet wizualny, to jeszcze wychodzi taniej, niż kupno samej ramy + widelca + ekspandera + sterów. A jeszcze dostałem dobry rabat na w/w no i jest miodzio ;). Czekam na dostawę wszystkich brakujących części razem z ramą (choć trochę części – głównie napęd – już mam) i być może już w tym tygodniu pierwsze testy nowego CX-ONE Pro i wygląda na to, że sezon CX będzie aktywnie spędzony ;).

  46. Paweł 10 listopada 2016 at 22:02

    Jakie maksymalnie duże mozna założyć tarcze hamulcowe do przedniego widelca accenta cx one z 2016 roku ?

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *