Dobre Weekendy Rowerowe – Szczyrk 26.06.2010

Druga impreza z cyklu Dobre Weekendy Rowerowe odbędzie się w Szczyrku 26-tego czerwca. Jak zwykle dla uczestników przygotowaliśmy dwie propozycje: MTB „Grzbietami ponad Szczyrkiem” i trekkingową „Wzdłuż rzeki Żylica”
Przewodnicy będą czekać na uczestników pod Urzędem Miejskim od godziny 11:00.

TRASA MTB-Grzbietami ponad Szczyrkiem
Trasa bardzo trudna, prowadząca w typowo górskim terenie. Urozmaicona i wymagająca pod każdym względem. Wspinaczka na Salmopol należy do niezwykle satysfakcjonujących i atrakcyjnych wśród rowerzystów. Trasa wiedzie ponad Szczyrkiem grzbietami Grabowej, Kotarza i Hyrcy. Z przełęczy Karkoszonka proponuje się wariant dodatkowy – zdobycie szczytu Klimczoka. Trasę cechuje spora suma przewyższeń strome zjazdy oraz podjazdy. Występują dwie podstawowe nawierzchnie: asfalt na Salmopol oraz leśna gruntowa i kamienista na pozostałych terenach. Klimczok, jako główny cel wycieczki jest bardzo popularną wśród rowerzystów górą, jej zdobycie było w roku 2010 celem drugiego etapu wyścigu Beskidy MTB Trophy.

Start i meta: Szczyrk amfiteatr
Trudność: bardzo trudna

Najwyższy punkt: 1110. m n.p.m. /Schronisko PTTK na Klimczoku/

Przebieg trasy:
Urząd Miejski – Przełęcz Salmopolska – Grabowa – Kotarz – Hyrca – Przełęcz Karkoszczonka – Świniorki – Klimczok (opcja) – Biła – Urząd Miejski

Opis:
Szczyrk to miasto wcięte głęboko u podnóża Skrzycznego i Klimczoka. Stosunkowo najłatwiej wydostać się z dna doliny szosą na Salmopol, która daje sporo satysfakcji kolarzom. Od przełęczy jedziemy czerwonym szlakiem aż do Przełęczy Karkoszczonka. To najciekawszy terenowo odcinek, ciągle niwelujący, przez urokliwy świerkowo-bukowy las. Fantastyczne widoki na masyw Skrzycznego Wytrwali i najmocniejsi kolarze mogą pokusić się o wyjazd na Klimczok, który choć trudny, jest równie bardzo satysfakcjonujący. Z Karkoszczonki zjeżdżamy w dół w kierunku Chaty Wuja Toma i na pierwszym skrzyżowaniu skręcamy w lewo pod górę. Brzegiem lasu ponad Świniorką docieramy do zielonego szlaku, który doprowadzi nas stromą szeroką drogą do Schroniska na Klimczoku. Powrót taką samą drogą przez Biłą do centrum Szczyrku.

Preferowany sprzęt: rower górski o szerokim zakresie przełożeń, konieczny amortyzator
Zalecane opony: szerokie z grubym bieżnikiem

TRASA TREKKINGOWA-Wzdłuż rzeki Żylica
Start i meta: Plac przy Urzędzie Miejskim
Długość: 4 km
Trudność: 1 – bardzo łatwa

Przebieg trasy:
Urząd Miejski – Deptak nad Żylicą – Amfiteatr SKALITE – ulica Wypoczynkowa – ulica Beskidzka – ulica Plażowa – Deptak nad Żylicą – ulica Kempingowa – ulica Beskidzka – Deptak nad Żylicą – ulica Plażowa – ulica Beskidzka – ulica Wypoczynkowa – Amfiteatr SKALITE – Deptak nad Żylicą – Urząd Miejski

Opis:
Ruszamy spod Urzędu Miejskiego i kierujemy się na Deptak nad Żylicą, którym wzdłuż rzeki Żylica zjeżdżamy do wysokości Amfiteatru SKALITE i skoczni SKALITE. Wjeżdżamy na plac przy amfiteatrze i kierujemy się na ulicę Wypoczynkową, którą dojeżdżamy do drogi głównej (ulica Beskidzka). Skręcamy w prawo i ulicą Beskidzką dojeżdżamy do wysokości ulicy Plażowej (obiekty Centralnego Ośrodka Sportu). Skręcamy w prawo na ulicę Plażową, która prowadzi do Deptaku nad Żylicą. Skręcamy w lewo i dalej Deptakiem nad Żylicą dojeżdżamy do małego mostku (prawa strona), przez który trasa prowadzi w kierunku „kamieniołomu”. Objeżdżamy ten teren i tym razem trasa prowadzi ulicą Kempingową, z której zjeżdżamy w lewo na most „SKALITE”. Z mostu lewą stroną dojeżdżamy do początku Deptaku nad Żylicą i dalej wracamy: ulicą Plażową, ulicą Beskidzką, ulicą Wypoczynkową, Deptakiem nad Żylicą do Urzędu Miejskiego.