Zadbaj o swój łańcuch!

Długi majowy weekend rozpoczyna się już za kilka godzin. Biorąc pod uwagę doskonałą prognozę pogody, z pewnością nie jeden z nas w ciągu najbliższych dni, spędzi sporo czasu na dwóch kółkach. Aby udanego spędzania czasu nie zakłócały nam nieprzyjemne dźwięki biegnące z naszego napędu dziś kilka przydatnych rad, jak dobrać odpowiedni olejek dla naszego łańcucha!

Oleje Finish Line dostępne są w ponad 45 krajach na całym świecie. W naszych warunkach używają ich między innymi kolarze szosowi z drużyny Bank BGŻ Team i górscy z drużyny Dobre Sklepy Rowerowe-Author. W świecie wielkiego ścigania, czyli wśród grup UCI Pro-Tour Finish Line jest oficjalnym dostawcą smarów i olejów  zespołów Team Liquigas Cannondale i Pro Team Astana.

 

Amerykańska firma powstała przeszło 20 lat temu i od tego czasu zajmuje się opracowywaniem i produkcją rowerowych środków smarujących pozostając w ścisłej współpracy z koncernem DuPont w zakresie wymiany technologicznej oraz dostępu do najnowszych osiągnięć przemysłu chemicznego. Już w roku 1988 w jej ofercie znalazł się nowatorski jak na ówczesne czasy, wysokogatunkowy olej syntetyczny z dodatkiem Teflonu®. Od tego czasu co roku kolekcja wzbogacana jest o nowe produkty, często powstałe we współpracy z najlepszymi sportowcami. Najnowsza generacja olejów i smarów to zaawansowane technologicznie produkty wzbogacane ceramicznie azotkiem boru, substancją bardzo odporną na tarcie i wysokie temperatury.

Finish Line dba także o środowisko, do produkcji wszystkich produktów używa się składników nietoksycznych, biodegradowalnych i/lub wysoce degradowalnych, ulegających biologicznemu rozkładowi w czasie maksymalnie do 28 dni. Najlepszym przykładem są tutaj odtłuszczacze do łańcucha. Przykładowo, głównym składnikiem odtłuszczacza EcoTech2 jest wyciąg sojowy natomiast odtłuszczacz Citrus otrzymywany jest w wyniku destylacji skórek owoców cytrusowych. Produkty w aerozolu nie zawierają CFC czyli chlorofluorowęglowodoru,  potocznie zwanego freonem, substancji niszczącej powłokę ozonową Ziemi. Metale, tworzywa sztuczne oraz papier użyte do wykonania opakowań, nakrętek oraz dozowników nadają się do powtórnego przetworzenia natomiast do wydruku etykiet używa się nietoksycznych tuszów.

Poniżej przedstawiamy tabelkę, która powinna ułatwić wybór odpowiedniego olejku.

Olejek Zastosowanie Skład
   Idealny do jazdy rekreacyjnej i częstych dojazdów, gdzie przy konserwacji napędu najważniejsza jest prostota i efektywność. Zawiera specjalną formułę “clean&lube”, która usuwa zalegający brud, przy jednoczesnym utworzeniu czystej i cienkiej warstwy smarującej.
   Idealny do jazdy MTB, gdzie wymagana jest konsekwencja w działaniu napędu i czystość niezależnie od warunków i terenu. Zawiera mieszkankę specjalnych olejów syntetycznych i Teflonu. Po wyschnięciu tworzy czysty i trwały parafinowy film.

 

Idealny dla rowerów trzymanych i używanych wewnątrz lub w bardzo suchych warunkach. Nowoczesny olej stworzony na bazie składnika Krytox® firmy DuPont oraz nowej formuły M2 opartej na molibdenie i bardzo trwałym, odpychającym brud oleju parafinowym.
  Idealny do ciężkiej i długiej jazdy w mokrych i ekstremalnych warunkach, gdzie kluczowa jest płynność w działaniu napędu i rzadkie smarowanie. Zawiera w swoim składzie mieszankę bardzo trwałych i lepkich olejów syntetycznych, polimerów zwiększających hydrofobowość, dodatków przeciwdziałających rdzy i korozji, a także modyfikatorów molibdenowych obniżających tarcie.

 

Idealny do stosowania
w triatlonie, gdzie wymagana jest perfekcyjna czystość napędu, przy bardzo rzadkim smarowaniu.
Zawiera wszystkie zalety oleju Finish Line Wax w połączeniu z doskonałymi właściwościami fluoropolimerów i dodatkiem ceramicznych cząstek azotku boru.

 

Idealny do wyczynowej jazdy, gdzie wymagana jest płynna i cicha praca napędu w połączeniu z rzadkim smarowaniem. Zawiera wszystkie zalety oleju Finish Line WET w połączeniu z doskonałymi właściwościami fluoropolimerów i dodatkiem ceramicznych cząstek azotku boru.

Kiedy wybierzemy już olejek adekwatny do naszego stylu jazdy możemy przystąpić do jego aplikacji. Warto pamiętać, że powinno to nastąpić dopiero po dokładnym wyczyszczeniu i odtłuszczeniu całego napędu. Jeśli nie zadbaliśmy o to na początku sezonu to warto wrócić do artykułu, który pojawił się już na naszym blogu. Można w nim znaleźć wszystkie potrzebne informacje na temat pełnego przygotowania roweru do sezonu.

Olejek nakładamy na łańcuch kręcąc przy tym energicznie korbą w kierunku odwrotnym do ruchu wskazówek zegara. Wystarczy 10-15 pełnych obrotów, podczas których powoli kapiemy olejkiem na poszczególne ogniwa. Następnie warto odczekać 10-15 min, aby środek mógł dokładnie dotrzeć do jego wnętrza łańcucha. Po tym czasie, przecieramy łańcuch suchą szmatka ścierając przy tym nadmiar nałożonego olejku i w drogę! Prawda, że proste?

Może Ci się też spodobać

Przed opublikowaniem komentarza prosimy o zapoznanie się z informacją o przetwarzaniu danych osobowych dostępną tutaj.

4 komentarze

Dodaj komentarz.

Przed przesłaniem formularza prosimy o zapoznanie się z informacją o przetwarzaniu danych osobowych dostępną tutaj