[TEST] Cateye AMPP – nowa seria lampek

Sezon rozpoczęty. Po dniach zimowej pluchy i ujemnych temperatur przyszła pora aby wrócić na dwa kółka. Kiedy poranki są jeszcze szare, a po południu szybko zapada zmierzch to warto zaopatrzyć się w lampkę przednią. Dziś mam dla Was przegląd nowych lampek marki Cateye z serii AMPP.

Lampki japońskiego producenta mam już trochę w małym palcu.  Na naszym blogu możecie znaleźć kilka modeli, które przez ostatnie lata udało mi się przetestować. Nowy sezon jak zawsze przynosi zmiany, tak więc i tutaj nie jest zaskoczeniem wprowadzenie serii nowych lampek. AMPP bo o niej mowa składa się z 4 modeli różniących się lekko, mocą świecenia i pojemnością akumulatora. Co łączy wszystkie lampki to system mocowania FlexTight, możliwość ładowania przez USB oraz technologia OPTICUBE.

Tyle tematem wstępu. Przejdźmy do dokładniejszego zestawienia wszystkich modeli. Jak łatwo można zauważyć na zdjęciach wszystkie lampki zapakowane zostały w podobnych rozmiarów kartonik. Znajdziecie na nim informację dotyczące dostępnych technologii oraz co najważniejsze orientacyjne czasy świecenia każdej z nich. Na zdjęciach przedstawiam też porównanie wielkości oraz realne wagi. Jak widać lampki AMPP 400, 500 oraz 800 mają praktycznie identyczną budowę i różnią się tak naprawdę masą, a w zasadzie masą samego akumulatorka co oczywiście wpływa na moc świecenia. W przypadku lampki AMPP 1100 masa i wielkość wzrasta dwukrotnie, ale tutaj wynika to oczywiście z faktu, że wyposażono ją w 2 diody LED.

Pora na parametry. Poniżej wklejam Wam tabelę porównawczą odnoszącą się do wszystkich 4 modeli lampek.

  AMPP 400 AMPP 500 AMPP 800 AMPP 1100
Diody 1 dioda LED 1 dioda LED 1 dioda LED 2 diody LED
Technologia soczewki OPTICUBE™ OPTICUBE™ OPTICUBE™ OPTICUBE™
Jasność 400 lumenów 500 lumenów 800 lumenów 1100 lumenów
Rodzaj świecenia wysoki, niski, HyperConstant (naprzemienne świecenie trybu ciągłego i pulsującego), pulsujący. wysoki, niski, HyperConstant (naprzemienne świecenie trybu ciągłego i pulsującego), pulsujący. wysoki, średni, niski, HyperConstant (naprzemienne świecenie trybu ciągłego i pulsującego), pulsujący. wysoki, średni, niski, HyperConstant (naprzemienne świecenie trybu ciągłego i pulsującego), pulsujący.
Czas świecenia wysoki – 2 godz. (400 lumenów), niski  – 4 godz. (200 lumenów), HyperConstant – 6 godz. (400/200 lumenów), pulsujący – 60 godz. (200 lumenów). wysoki – 1,5 godz. (500 lumenów), niski  – 3 godz. (250 lumenów), HyperConstant – 5 godz. (500/250 lumenów), pulsujący – 50 godz. (250 lumenów). wysoki – 1,5 godz. (800 lumenów), średni – 2 godz. (400 lumenów), niski  – 4 godz. (200 lumenów), HyperConstant – 4 godz. (800/200 lumenów), pulsujący – 30 godz. (200 lumenów). wysoki – 1,5 godz., średni – 2 godz., niski  – 4,5 godz., HyperConstant – 6,5 godz., pulsujący –50 godz.
Akumulator Li-lon (3.6V-2600mAh)  Li-lon (3.6V-2600mAh) (3.7V-2500mAh) (7.4V-2500mAh)
Czas ładowania 4-8 godz. 4-8 godz. 3-7 godz. 3-5 godz.
Waga 103g 103g 137g 204g
Sugerowana cena detaliczna 125 zł brutto 149 zł brutto 269 zł brutto 399 zł brutto
Link KLIK KLIK KLIK KLIK

Tyle różnic lub podobieństw. Każda lampka wyposażona została we wspomniany już system mocowania FlexTight umożliwiający zamontowanie na kierownicy o średnicy 22-32mm. Warto także wspomnieć, że przycisk znajdujący się na obudowie jest równocześnie diodą LED, która informuje swoim kolorem o poziomie naładowania baterii.  Dokładne porównanie promienia świecenia lampek, możecie znaleźć w specjalnej aplikacji Cateye, która do pobrania jest na smartphone ze sklepu z aplikacjami.

Uff…. To chyba tyle z informacji technicznych. Jeśli chodzi o test, to miałem okazję jeździć dłuższy czas z lampką AMPP 400, czyli podstawowym modelem serii. Dość dobrze sprawdzała się ona w obecnej porze roku, kiedy rano zaczyna się robić już widno, a po południu powoli zapada zmrok. W moim odczuciu była ona wystarczająca do zaznaczenia swojej obecności na drodze i przydatna w słabiej oświetlonych miejscach. Jeśli jednak miałbym jeździć w całkowitych ciemnościach to rozważyłbym już zakup modelu AMPP 800 lub 1100, który nota bene jest dość podobny mocą święcenia do testowanego już kiedyś przeze mnie VOLTA 1200.

Jakość wykonania wszystkich lampek jak przystało na Cateye`a jest na bardzo wysokim poziomie. Wszystkie lampki są idealnie spasowane i wykonane z bardzo dobrej jakości tworzywa. Jest to dość ważne mając w perspektywie jazdę w deszczowych warunkach pogodowych. Ostatnie czego byśmy chcieli to zamoczenie naszego sprzętu po zmroku. Warto wspomnieć też o bocznych panelach soczewki, które poprawiają naszą widoczność podczas jazdy na drodze. To dość ważny aspekt w szczególności podczas pokonywania skrzyżowań. Podsumowując, seria AMPP to naprawdę linia bardzo udanych produktów, wśród których każdy znajdzie coś dla siebie. Aby swoje bezpieczeństwo na drodze bezwzględnie stosujcie także lampkę tylną oraz na ile to możliwe ciuchy w jaskrawym lub neonowym kolorze.

Może Ci się też spodobać

Przed opublikowaniem komentarza prosimy o zapoznanie się z informacją o przetwarzaniu danych osobowych dostępną tutaj.

8 komentarzy

  • Reply Miłosław 11 marca, 2020 at 11:50

    Odpowiednie oświetlenie jest bardzo ważne, ponieważ gwarantuje bezpieczeństwo w czasie jazdy! Nigdy nie bagatelizujcie wyładowanych lampek!

  • Reply Tomasz Gumulak 21 maja, 2020 at 08:07

    Zastanawiam się między cateye volt 1700 vs cateye ammp 1100 która będzie świeciła szerszym promieniem światła na drogę?

  • Reply Kris015 15 kwietnia, 2021 at 21:06

    Moge spokojnie polecic model 1100. Uzywam juz od jakiegos czasu. Przejechalem z nia w ciemnosciach kilka tysiecy km i jak dla mnie – było wszystko bardzo dobrze widoczne.
    Niedawno zrobilem mala modyfikacje i podnioslem pojemnosc akumulatorow z 2500 do 3400 mAh i jest super!

  • Reply Grzegorz 26 maja, 2021 at 17:42

    Witam jaka jest różnica pomiędzy lampkami przednimi ,CatEye kolekcje Volt oraz AMPP?
    Oczywiście poza kształtem obudowy, soczewki , lumenami.

    • Reply Redakcja 28 maja, 2021 at 09:30

      Lampki Volt mają wymienna baterię.
      Lampki VOLT XC maja wbudowana na stałe baterię, ale inny sposób montażu na kierownicy – gumowy pasek.

  • Reply Alex 24 stycznia, 2023 at 11:45

    AMPP 800 ma ALUMINIOWĄ obudowę, niższe to plastik. 1100 chyba w polowie aluminiowa.

  • Reply dfsdf 3 czerwca, 2023 at 12:11

    We wszystkich tych lampkach brakuje oszczędnego trybu low, przez co są bardzo mało uniwersalne. Np. w Ampp 400 tryb low ma 200 lm – po co mi tyle w mieście? Wystarczyłoby 40 lm, a za to kilkanaście godzin świecenia. Stara seria Volt była bardziej uniwersalna – były tryby mocne, „do lasu” i oszczędne do miasta.

  • Reply Dominij 4 sierpnia, 2023 at 17:43

    Lampka AMPP 400 ma pojemność baterii 2.2 Ah, w tabeli jest podana inna wartość

  • Dodaj komentarz.

    Przed przesłaniem formularza prosimy o zapoznanie się z informacją o przetwarzaniu danych osobowych dostępną tutaj