[TEST] – Panaracer Tour oczami Damiana Drobyka

Podobnie jak na mojej zeszłorocznej wyprawie dookoła Alp, tak i teraz na amerykańskiej ekspedycji rowerowej używam sprawdzonych i dobrze znanych mi opon japońskiego producenta Panaracer. Model Tour mimo, że budżetowy, to jak na razie świetnie spisuje się na głównie asfaltowych nawierzchniach. Opony w rozmiarze 700×38 idealnie pasują do obręczy 28 calowych w rowerze Author Instinct 29er.

Opona nie posiada wprawdzie płaszcza antyprzebiciowego jak nieco droższy model Tourguard jednak podczas swojej dotychczasowej podróży przez USA i przejechaniu prawie 5000km dętkę musiałem zmieniać zaledwie kilka razy najeżdżając głównie na druty i kolce. Opona jak sama nazwa wskazuje kierowana jest do jazdy turystycznej więc cechować się musi większą wytrzymałością na przebicia oraz możliwością przejechania jak największej liczby kilometrów na jednym komplecie. Opona założona na tylne koło przy mojej niemałej wadze (88 kg) i sporym obciążeniu roweru przez wypchane sakwy i dodatkowe akcesoria „straciła” prawie cały bieżnik po ponad 4800 km. Przednia opona oraz moja trzecia w przyczepce wyglądają wciąż jak nowe.

IMAG0641 IMAG0642 IMAG0640

Na mojej wyprawie głównie poruszam się po dobrej asfaltowej nawierzchni czyli na takiej do której opona jest przeznaczona. Zdarzały się jednak odcinki szutrowe, kamieniste czy z kostki brukowej i opona również radziła sobie nieźle. Trochę gorsze właściwości jezdne pojawiły się na mokrych i grząskich nawierzchniach jak błoto czy luźne kamienie, jednak nie ma co ukrywać, że do takiej jazdy nie została ona przeznaczona. Na mokrym asfalcie przy dużym obciążeniu roweru i prędkościach trzeba uważać.

Tour jest oponą kierunkową zarówno na przednie jak i tylne koło tylko w wersji drutowanej. Cena opony to 49,90 zł. Jeśli szukamy solidnej, wytrzymałej i niedrogiej opony na wycieczki a także większe wyprawy warto rozważyć zakup oponek Panaracer Tour.

IMAG3246

Zalety:
– dobra ochrona antyprzebiciowa
– szybka i cicha z niskimi oporami powietrza
– niska cena
– zakładanie na koło bez pomocy łyżek

Wady:
– spora waga
– słabe trzymanie przy bardzo dużych prędkościach na mokrej nawierzchni

Dodaj komentarz przez Facebook

komentarzy

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *