Lekkość, sztywność, niezawodność – to główne kryteria, którymi kieruję się podczas dobierania sprzętu startowego. Przygotowany dla mnie na sezon 2010 rower – AUTHOR INTROVERT – uzupełniony komponentami z asortymentu sieci Dobre Sklepy Rowerowe, spełnia je w stu procentach.
Rama
Rower został złożony na zaawansowanej technologicznie, karbonowej ramie AUTHOR INTROVERT 2010, wykonanej w technologii monocoque. Już na pierwszy rzut oka widać, że konstrukcja jest zbudowana w taki sposób, aby jak najbardziej wspomagać jeźdźca podczas zawodów kolarskich.
Do budowy wykorzystano zaawansowane włókna węglowe 40T. Dla polepszenia właściwości kompozytu, użyto żywic o zwiększonej odporności (HTR).
O sztywność konstrukcji dba: główka ramy z powiększoną średnicą dolnego łożyska (1-1/5”x1-1/8”), mufa suportu wykonana w standardzie BB30 oraz gruba rura podsiodłowa – 34,9’. Dla zwiększenia komfortu użytkownika zastosowano specjalnie ukształtowane rurki tylnego trójkąta – Comfort Stays.
Bardzo podobają mi się detale, takie jak: przemyślany, łagodny, sposób prowadzenia pancerzy czy obszerność konstrukcji tylnych widełek, która zapewnia przestrzeń dla oblepionej błotem opony.
Świetnej jakości lakier oraz drapieżna grafika dopełniają bardzo udanej całości.
Amortyzacja
Za amortyzację przedniego koła odpowiada Manitou R7, w wyścigowej wersji MRD. Amortyzator o skoku 100mm wyposażony jest w powietrzną sprężynę TS Air oraz system tłumienia Absolute + kontrolowany ergonomiczną manetką MILO. Podoba mi się lubiana przez wszystkich zawodników pełna blokada skoku, przydająca się na gładkich ścieżkach, sztywnych podjazdach i szybkich finiszach.
Napęd i hamulce
Napęd roweru oparty jest na sprawdzonych w „bojach” komponentach Shimano XTR. Za przeniesienie mocy kolarza odpowiada mocny łańcuch Wippermann conneX 9s1, zapięty na spince ConneX link. Do budowy łańcucha zastosowano stalowe nierdzewne wewnętrzne ogniwa oraz dodatkowo pokryte niklem zewnętrzne, których zadaniem jest polepszenie jakości pracy napędu w wymagających, mokrych, błotnistych warunkach.
Za wyhamowanie roweru na karkołomnych zjazdach odpowiadają lekkie i mocne hamulce Hayes Stroker Gram. Świetnie sprawdza się indeksowane pokrętło służące do regulacji odległości dźwigni od kierownicy. Na zawodach będę używał spiekanych oraz półmetalowych klocków hamulcowych z gamy Hayes’a, jak również zamienników dostępnych w kolekcji Accenta.
Koła
Wyczynowy rower nie może obyć się bez lekkich kół. Zamontowany w rowerze zestaw oparty jest o piasty XTR i aluminiowe obręcze ZTR. Całość zapleciona została na wyczynowych, aerodynamicznych, szprychach Sapima – modelu CX-Ray Black oraz aluminiowych nyplach Sapim Polyax. Dzięki niskiej masie oraz wysokiej wytrzymałości (1600 N/mm2) produktów Sapima, koła są stabilne, sztywne i zarazem lekkie.
W zależności od warunków pogodowo-terenowych panujących na trasach, używał będę różnych modeli opon z kolekcji firmy Panaracer. Na szybkich łatwych duktach będę jeździł na zestawie Panaracer Razer XC z dętkami Panaracer R’Air. Na trudniejszy teren założę uniwersalne Panaracer Rampage UST. Gumy Panaracer Fire XC UST będą mnie wspomagać w błocie i na ostrych kamieniach.
Inne
Do koncepcji roweru idealnie pasują komponenty Ritchey Carbon WCS (sztyca, mostek, kierownica) oraz lekka „kanapa” firmy San Marco.
Siodło San Marco Aspide Racing Team to wyczynowy model z kompozytową skorupą (C.E.R.P.), mocnym stelażem XSILITE, anatomicznym wypełnieniem Bio Foam i oddychającym, wytrzymałym pokryciem MicroFeel.
Dodatkowo do roweru zamontowany został bezprzewodowy licznik CatEye Strada Wireless CC-RD300W, oraz węglowy koszyk Accent Vigo.
Rower będę testował przez cały sezon 2010 na zawodach i treningach. Swoje spostrzeżenia i uwagi dotyczące zamontowanych w nim części, będę przedstawiał na bieżąco na blogu.
Specyfikacja:
Rama – AUTHOR INTROVERT 2010(rozmiar 19’’ 1150gr)
Amortyzator – MANITOU R7 MRD z manetką MILO (100mm skoku)
Stery – Fsa 1-1/5″x1-1/8″ (ahead)
Hamulce – HAYES STROKER GRAM
Manetki – Shimano XTR
Przerzutki – Shimano XTR
Korby – Shimano XTR (44-32-22, długość 175mm)
Kaseta – Shimano XT Cs-M770 (11-32 z)
Łańcuch – WIPPERMANN CONNEX 9s1 (spinka conneX Link)
Pedały– Shimano XTR
Piasty – Shimano XTR
Obręcze– ZTR (alu)
Szprychy – SAPIM CX-RAY BLACK (nyple alu SAPIM POLYAX)
Opony – PANARACER: RAZER XC, RAMPAGE UST, FIRE XC UST (26×2.1)
Kierownica – Ritchey WCS Carbon (600mm)
Mostek – Ritchey WCS Carbon (110mm)
Sztyca – Ritchey WCS Carbon (400mm)
Siodło – SAN MARCO ASPIDE RACING TEAM
Licznik – CATEYE STRADA WIRELESS
Gripy – ACCENT Lite
Koszyki – ACCENT VIGO
Masa – 9,4kg (gotowy do jazdy)
napisz coś od siebie