W tym odcinku z serii poświęconej publikacjom główną rolę odegrają magazyny o tematyce rowerowej, które kładą nacisk nie tylko na treść, ale też stawiają na ilustracje z górnej półki. Ci, którzy mieli okazję uczestniczyć w mojej weekendowej prezentacji we wroclawskim BWA, mogli zobaczyć część tego, o czym mowa poniżej (a i relacja z samego wydarzenia już niebawem).
Dwa sztandarowe przykłady to The Ride Journal i Boneshaker Magazine. W pierwszym przypadku okładki do każdego kolejnego wydania pochodzą z jednego źródła – projektuje je studio I love Dust. Wnętrze magazynu ozdabiają już różni utalentowani twórcy, m.in.The Tree House Press (Marc Aspinall) czy Liam Stevens.
Archiwalne wydania można pobrać za darmo w formacie PDF na stronie magazynu.
Okładki dla Boneshakera pochodzą natomiast od różnych ilustratorów – co numer, to kolejny twórca. W przeciwieństwie do spójności i konsekwencji charakterystycznej dla The Ride Journal, tu mamy do czynienia z różnymi stylami – co też ma swój urok, ponieważ każda praca nadaje okładce magazynu indywidualny charakter. Ilustracje znajdziemy, oczywiście, również we wnętrzu – i tu mieli okazję wykazać się m.in. twórcy tacy jak Eliza Southwood czy Sam Pash.
Na stronie magazynu można m.in. pobrać tapety na pulpit wykonane przez ilustratorów. Okładki poniżej, od lewej: Adams Carvalho, Stevie Gee i Blanca Gomez.
Ilustratorzy tworzący dla obu magazynów mają często na swoim koncie prace o różnej charakterze i są mniej lub bardziej związani z tematyką rowerową. Wśród tych, w których portfolio rower stanowi temat przewodni, wymienić można choćby wyżej wspomnianą Elizę Southwood, angielską ilustratorkę, która na liście realizacji, oprócz prac Boneshaker Magazine ma m.in. ilustracje dla Cycling Active Magazine czy te tworzone na potrzeby przedsięwzięcia Cycle to Cannes (jednej z akcji charytatywnych z serii Cycle to… zrzeszających kolarzy – amatorów przebywających swoje trasy w ustalonym, szczytnym celu). Poniżej – kolejno: praca przygotowana dla Cycle to Cannes, projekt własny, dostępny w formie wydruków (sitodruk – obecnie trwają prace nad przygotowaniem dodruku) oraz ilustracja wykonana dla Cycling Active Magazine.
Grafiki udostępnione zostały dzięki uprzejmości The Ride Journal i Boneshaker Magazine oraz Elizy Southwood.
napisz coś od siebie