Martone Cycling Co. to marka promująca na jazdę na rowerze w stylowym wydaniu. Jej założyciel i projektant, Lorenzo Martone, czerpie inspiracje ze świata sztuki i mody. Późną wiosną tego roku Martone połączył siły z inną firmą, Ron Robinson, dystrybutorem odzieży i akcesoriów, tworząc barwną instalację rowerową pod hasłem #UnchainMe. Do projektu zaproszono uznaną grupę artystów z Los Angeles: Sket One, ToMo, formację Fallen Fruit i Zachary’ego Crane’a, których zadaniem było stworzenie pierwszej części serii „M-ART-ONE”. Każdy z twórców wykorzystał rower jako płótno, tworząc zindywidualizowaną pracę – ozdobną, a zarazem funkcjonalną – udostępnioną jako produkt na sprzedaż w sklepie Ron Robinson w Santa Monica. Jak przystało na limitowaną edycję, kolekcjonerska seria rowerów ma swoją cenę: stawki wahają się między 3000, a 8000 dolarów.
Fallen Fruit (David Burns i Austin Young), Rainbow Fruit Picking Bicycle
ToMo, Kinsetsu (Gold Snow)
Sket One, Neopolitan Dreams
Zachary Crane, I am the Animal Cookie Monster
Prace zaprezentowano pod hasłem #UnchainMe, a dokumentację z wystawy, oznaczoną tytułowym hasztagiem, można nadal obejrzeć na Instagramie marki Martone (przykładowe zdjęcia – poniżej). Tam również można się dowiedzieć więcej o samych projektach i procesie ich powstawania. Na uwagę zasługuje też inny projekt widniejący na profilu – rower ręcznie ozdobiony przez artystkę Shantell Martin.
1 komentarz