Dobry Weekend Rowerowy w Wiśle

Tym razem zapraszamy Państwa do Wisły gdzie w najbliższą sobotę (3.07) odbędzie się trzecia impreza z cyklu Dobre Weekendy Rowerowe. Dla wszystkich chętnych rowerzystów przygotowaliśmy dwa warianty tras:

Trasa trekkingowa – łatwa i przyjemna dla każdego, której zasadniczym elementem jest pętla wokół zbiornika wodnego w Czarnym. To tutaj schodzą się dwa główne potoki zasilające Wisłę: Biała i czarna Wisełka. Trasa prowadzi w większości po płaskich lub niezbyt stromych odcinkach na których występuje głównie asfalt, choć kilka fragmentów przebiega po drogach gruntowych.  Propozycja dla dla całych rodzin.

Przebieg trasy:
Wisła Plac B.Hoffa – Jonidło – ul. 1Tartaczna – PTTK Nad Zaporą – zapora wodna w czarnym – Czarna Wisełka – Czarne Biała Wisełka – Os. Noclegi – zapora wodna w Czarnym – PTTK Nad Zaporą – ul. Tartaczna – Jonidło – Plac B.Hoffa

Opis:
Pierwszy odcinek trasy to jazda prawym brzegiem rzeki Wisły do kempingu Jonidło. Tam przekraczamy kładką rzekę i dalej leśnym duktem jedziemy lewym brzegiem do ul. Tartacznej w Nowej Osadzie. Przed skrzyżowaniem dróg Czarne-Malinka skręcamy w prawo i wzdłuż potoku Wisełka dojeżdżamy do małej zapory wodnej za budynkiem PTTK Nad zaporą. Główna droga wspinamy się na dużą zaporę w Czarnym, a następnie kręcimy pętlę wokół niej. Z zapory wracamy na miejsce startu ta sama drogą.

Preferowany sprzęt: rower górski, trekkingowy
Zalecane opony: drobny lub średni bieżnik (zależne od pogody)

Trasa MTB – trudna i bardzo urozmaicona pod względem terenowym i krajobrazowym. Prowadzi grzbietami i dolinami Wisły położonej w sercu Beskidu Śląskiego. Trasę cechuje spora suma przewyższeń oraz zróżnicowane, często zmieniające się rodzaje nawierzchni. Kilka odcinków płaskich, dających wytchnienie przed kolejnym stromym podjazdem. Trasa krótka, ale wymagająca i niełatwa techniczne. Podjazdy przebiegają głównie po utwardzonych drogach, a zjazdy typowo terenowymi odcinkami przez las. Prawdziwy sprawdzian dla wymagających „górali”.

Przebieg trasy:
Wisła Plac B.Hoffa – Kamienny – Trzy Kopce – Smerekowiec – Jawierzny – Wyrch Malinka – ul. Fiedorowska – Cieńków Niźni – Os. Noclegi – zapora wodna w Czarnym – PTTK Nad Zaporą – ul. Tartaczna – Jonidło – Plac B.Hoffa

Opis:
Pierwszy odcinek trasy stanowi wymagający podjazd przez kamienny na Trzy Kopce, najwyższy punkt wycieczki. Po osiągnięciu grzbietu trasa łagodniej, biegnąć żółtym szlakiem po grzbiecie z ładnymi widokami. Po zjeździe z Jawierznego, tuz przed stromym podejściem na Salmopol odbijamy w prawo w kierunku osiedla Wyrch Malinka. Przed potokiem skręcamy ponownie w prawo i przez kilkanaście metrów zjeżdżamy bardzo stromo w dół i po dużych kamieniach. Po chwili pojawia się szutrowa droga, którą dojeżdżamy do asfaltowej w Malince. Przekraczamy drogę wojewódzką i skręcamy w lewo w kierunku Cieńkowa. Ulicą Cieńkowska przez Chomonciorkę i Lazarkę wyjeżdżamy na grzbiet skąd roztaczają się jedne z najładniejszych widoków w Beskidzie Śląskim. Za szczytem Cieńkowa Niźnego skręcamy gwałtownie w lewo na leśny wąski dukt, którym szybkim i ciekawym zjazdem osiągamy wał zapory wodnej w Czarnym. Z zapory w dół prowadzi kamienista droga do jej podnóża. Przed budynkiem PTTK Nad zaporą skręcamy w lewo przez mostek na potoku Wisełka. Objeżdżamy staw i włączamy się do głównej drogi za skrzyżowaniem Czarne-Malinka. Ulica Tartaczną dojeżdżamy do lasu przez który prowadzi malowniczy chodnik lewym brzegiem rzeki Wisły. Za kaplica Adwentystów skręcamy w prawo i przekraczamy rzekę Wisła kładką dla pieszych i rowerzystów. Prawym wałem nadrzecznym docieramy do centrum , w miejsce startu naszej wycieczki.
Preferowany sprzęt: rower górski, amortyzowany
Zalecane opony: średni lub gruby bieżnik, typowo terenowe (zależne od pogody)

Na miejscu
Wycieczki poprowadzą lokalni przewodnicy doskonale znający teren i trasy. Będą czekać na wszystkich chcących przejechać którąś z tras od godziny 11:00 na pl. Hoffa (Rynek). Dla tych którzy wolą trasę przejechać samodzielnie lub przyjadą później przygotowane będą mapki z trasami.

Więcej informacji o Dobrych Weekendach Rowerowych.